شناسایی و بازداشت بیش از 90 کارچاق کن و شاهد حرفه ای طی یکسال با تلاش حفاظت و اطلاعات در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش تلاش ها برای ناامن کردن محیط حوزه های قضایی استان برای کارچاق کن ها و شاهدان حرفه ای خبر داد.
رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش تلاش ها برای ناامن کردن محیط حوزه های قضایی استان برای کارچاق کن ها و شاهدان حرفه ای خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۳۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر  آسیابی در جلسه رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری های سراسر استان گفت: در برخورد با افرادی که با کارچاق کنی ، ادعای نفوذ و مواردی از این دست ، وجهه دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند، هیچ اغماضی در کار نیست و با شدت برخورد می کنیم. 
آسیابی از اجرای یکسری اقدامات ابتکاری حفاظتی و اطلاعاتی در استان خبر داد که انجام آن کار رصد ، شناسایی و برخورد با این متخلفان را  سریع تر و راحت تر می کند.
وی با اشاره به رتبه برتر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان  در دستگیری کارچاق کن ها ، وکلا و کارشناسان متخلف گفت: اقدام یک کارچاق کن و وکیل متخلف به پای دستگاه قضایی نوشته می شود و اگر به موقع دستگیر نشوند و اطلاع رسانی صورت نگیرد ممکن است به اعتماد عمومی درباره دستگاه قضایی  آسیب بزند.
وی با بیان این که در بخش درون دستگاهی ،  گام اول ما صیانت و حفاظت از همکاران قضایی و اداری است افزود: با رصد  و پایش،  هشدارهای لازم به موقع به کارکنان داده می شود تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.
دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه گفت: به همت همکاران ما در حفاظت و اطلاعات استان، در برخورد با کارچاق کن ها و  شهود حرفه ای خوب عمل شده است و مجموعه این اقدامات نقش مهمی در سلامت دستگاه قضا دارد.
محمود اسپانلو با اشاره به شکل گیری ارتباط مستمر و هماهنگ دادستانها با حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری در استان گفت: همین امر کار ما را در شناسایی متخلفان ، کارچاق کن ها و شاهدان حرفه ای که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند ، راحت تر کرده است.
مهدی رزاقی نژاد رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان گلستان هم در این جلسه گفت:  امسال با تلاش های شبانه روزی  همکاران ما، بیش از 90 کارچاق کن ، وکیل و کارشناس متخلف شناسایی و دستگیر شدند .
ی افزود: یکی از اقدامات بزرگ و اثرگذار در تحقق عدالت قضایی ، شناسایی 7 شبکه از شاهدان حرفه ای بود که  در ازای دریافت پول،  شهادت دروغ می دادند .
در جلسه امروز از 10 نفر از رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان که اقدامات موثری در شناسایی کارچاق کن ها و اقدامات صیانتی داشتند، تقدیر شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها